Chillen op de Antillen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu Chillen op de Antillen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu

Chillen op de Antillen.

Door: Tim Rothengatter

Blijf op de hoogte en volg Tim

28 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Leuk dat je weer een deel van je tijd spendeert aan het lezen van mijn blog leest, ik zit hier nu precies één maand!

We zijn van de week weer een avondje stappen, met een klein groepje van 4 huisgenote plus Bas (mijn duikcollega) naar Ay Karamba, de kroeg waar je op dinsdagavond moet zijn, hier hebben ze namelijk van 10-11uur HappyHour, een met een uniek concept. Je koopt namelijk voor 10 guldens een beker van 0,5L. Deze mag je onbeperkt refillen gedurende dit magische uur. Tot mijn grote spijt mocht er geen bier in, maar alleen mixdrank als bacardi, wodka, malibu en dergelijke, eigenlijk ook geen ramp, echter slaan deze toch wel erg hard in, maargoed, dan heb je ook een gezellige avond! Zo gezellig dat we besloten, na de hand naar Campo Allégre te gaan, als je niet weet waarover ik het heb, dan raad ik je aan deze naam maar even op Google in te tikken. (overigens was het wel ladiesnight op dinsdagavond dus het idee kwam ook van de dames, die overigens allemaal met een WOKNOK zijn wakker geworden de volgende ochtend, haha). Nja, kan ik dat ook weer afstrepen hé Tom!

Ik mag ook echt niet klagen over mijn huis waar ik in verblijf, hier woont een jongen, Bryan, die hier al anderhalf jaar woont, werkt in de IT en heeft allerlei apparatuur op zijn kamer. Vaak zet hij ‘s avond een hele bioscoop in elkaar op de patio, hij pakt dan een beamer met een geweldig klinkend soundsystem en zo geniet het hele huis van programma’s uit Nederland of een van de nieuwste films, ideaal als we een keertje niet gaan stappen! Hij heeft voor het hele huis ook een server opgezet van 5 TERRABYTE! Dit is echt ongelofelijk veel. Hij staat ook nog eens vol voor 3 TB. Ik schat dat er zo’n 2.500 FILMS opstaan en 60.000 liedjes muziek en dan nog van allerlei andere video’s en programma’s. Alles wat je maar kunt bedenken staat erop en je kunt het zo downloaden!

Verder heb ik een rustig weekje gehad betreft mijn stage, zo nu en dan lekker in het water gedobberd en de normale werkzaamheden uitgevoerd., tot aan vrijdag, op de vooravond van de Groessense kermis, die ik helaas moest overslaan dit jaar. Hopelijk hebben jullie genoten, ik had zelf een uitstekende vervanger voor de kermis. Op Mambo Beach was er een themafeest: GOUD & FOUT! De naam zegt al genoeg, dit is een onwijs ‘simpel’ feestje waarin vrijwijl 90% verkleed is in goud of in een ontzettend verkeerd kostuum. Het feest klapte er aardig op, sommige waren zo blauw als een aap dat ze van het podium vielen, dranghekken omver liepen, skinnydippen in de zee, ja hier kan het allemaal. Een onwijs gezellig feest die hier nog een aantal keer zal herhalen gedurende mijn verblijf, foto’s staan wederom weer in de link onderaan. ;)

Na dit feest heb ik mijn van de week wat teruggetrokken van het feesten en ben ik maar begonnen met wat serieus papierwerk voor school. Voornaamste reden was eigenlijk het weer, elke dag kwam het hier met bakken uit de hemel en hadden we weer veel waterpret en kon je varen over de wegen van Curaçao. Daardoor was je genoodzaakt veel binnen te zitten, zo eigenlijk ook op mijn vrije dag op vrijdag. Het regende weer maar toch wil je niet thuisblijven, dus besloten we maar rond te gaan touren met de auto en dan maar kijken waar we uitkwamen, we wilde eigenlijk struisvogel gaan rijden, maar helaas was de eigenaar overleden en was het bedrijf gesloten, dus dit avontuur wordt later hervat, we kwam uiteindelijk uit in het Casino, en daar hing het geluk weer eens aan mijn zijde, met een mooie FullHouse bij het Carribean Stud Poker maakte ik aanspraak op een deel van de Jackpot wat mij een leuk bedrag opleverde, de rest had ook gewonnen in het Casino waardoor we maar besloten het gelijk weer uit te geven (niet alles hoor!) aan Erick E. die deze avond op Curaçao zou draaien in een discotheek waar ik nog niet geweest was… één woord: TOPAVOND!

Ik zit inmiddels alweer ruim 4 weken op het bounty-eiland, mijn haar is dan inmiddels ook redelijk gegroeid, ik besloot maar om naar een Curaçaose kapper te gaan, als den dood, maargoed, ik mag niet klagen over het resultaat, wat wel grappig was is dat hij geen tondeuse had waardoor ik gewoon een mesje op de huid kreeg gedrukt waarmee de korte haartjes eraf schraapte.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn laatste duik gemaakt voor mijn PADI Open Water Course, hiervoor ben ik ruim geslaagd met 4 foutjes in mijn examen waar je er 50 mocht hebben. Ik heb deze dag 2 duiken gemaakt bij Porto Marie, een van de mooiste duiklocaties van het eiland. Onder water kwam ik een kreeft tegen van zo’n 80 cm/6KG, HUGE! Maar het mooiste was toch wel de reuze Mureen van 3,5 meter lang, zo dik als mijn taile-omtrek, het is een soort waterslang, alleen heeft deze gruwelijk scherpte tanden. Ik schrok toch wel even van het formaat in 1e instantie, maar hij was vrij schuw, en das maar beter ook, ik reikte mijn hand tot 20 cm afstand, vet om gezien te hebben!

Morgenavond staat er nog een spannende poolparty op ’t programma in een enorm pand die te koop staat voor 2 miljoen, ontworpen door Jan des Bovrie, hoge verwachtingen van, volgende keer meer hierover, jullie zijn weer helemaal bij, see you next time!

Foto’s deel 3, k had onderwaterfoto's maar een huisgenoot heeft deze perongeluk verwijderd waardoor ik deze eerst weer moet uploaden bij de duikschool, dus de volgende keer: http://picasaweb.google.nl/109687652918873078711

Blubblub,

• 28 September 2010 - 14:04

Martine:

Tim,
    Leuk om al die verhalen te lezen. Geniet verder nog van het leven op Curacao. Xx

• 28 September 2010 - 14:23

Nick:

Het zijn tot nu toe niet echt ´reisverhalen´, nagenoeg alles gaat over het stappen :S

• 28 September 2010 - 14:41

Jos:

Hoe weet jij dat de dames wakker werden met een WOKNOK? gespiekt, of deed je terror met een emmer water? dan hadden ze ook een WOKNOK!

• 28 September 2010 - 16:13

Ans:

Ha Tim, nou we hebben je gemist hoor, met de kermis!! De rest van jouw familie is langgggggg niet zo gezellig, ha,ha. Gelukkig heb je je goed vermaakt! Mijn vocabulaire is ook weer wat opgevijzeld: terrabyte, woknok, goud&fout, struisvogel rijden... Wat moet je je daar in godsnaam bij voorstellen Maar eens bij Jeanine navragen.. Gelukkig vermaak je je goed. Kijk maar uit met die enge beesten, onder water. Hopelijk wordt het droger en is het droog als je familie komt! Veel plezier en "werk ze", als je tijd over hebt. Groetjes Ans

• 28 September 2010 - 16:37

Tja:

ik wou al stoppen met werken toen ik hoorde dat je de jackpot gewonnen had. Je vermaakt je prima zo te lezen Ook zijn er blijkbaar genoeg pino's. Als je tijd heb moet je zien dat je ook nog wat aan je stageverslag doet.

groeten

• 28 September 2010 - 18:44

Herman:

Wat me opvalt is, dat je weinig vertelt over stage, werken en verslagen maken, kan me voorstellen, want daar gaat zo veel vrije tijd in zitten, fijn dat je het naar de zin hebt, topfoto's trouwens.
    Nu nog wat onderdwatershots.
    Veel (studie)plezier,
    Groessense groeten,
    Herman.

• 28 September 2010 - 21:26

Nick (J!!):

Timmie!

Ik moet je broer meer dan gelijk geven, stappen stappen stappen dat is jouw credo volgens mij.
    Maar goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Je leven zal weer een stuk zwaarder zijn als je in Nederland komt!

Groeten Nick

• 28 September 2010 - 23:49

Timmie:

Ja sorry hoor studiebollen, mijn dag ziet er gewoon niet anders uit dan dat vele stappen, ik heb weinig tijd om uitstapjes te maken, anders moet ik over de palmbomen, witte stranden en het blauwe water vertellen, wordt ook ééntonig hé...x

• 01 Oktober 2010 - 16:59

Niek:

timmie!

klinkt super relax! maar laten we ff eerlijk zijn dt geen feestje op kan tegen de groessense kermis! en ik vind het dan ook schandalig dat je het een uitstekende vervanger noemt dt kinderfeestje vn jou;)verder ben ik benieuwd naar alle verhalen over de dames daar! ik snap dat je niet alles op de blog zet omdat jan en alleman het kan lezen maar met al die stapavondjes verwacht ik toch wel wat van jou;) en trouwens.. in het casino had je geluk maar dt je maar 4 fouten had is volgens mij ook puur geluk geweest;) of je hebt toch meer egleerd van dancing with the dolfins dan iedereen dacht:P njah mis ons niet te veel en geniet vooral verder van je stage, de feestjes en de dames;)

Holla!

• 02 Oktober 2010 - 13:16

Youri:

Haha niek idioot! Niek heeft wel gelijk, hoe kun je de groessense kermis nou vergelijken? Maar timmie volgens mij is het een groot feest daar! Geweldig! Veel plezier nog toedels!

• 10 Oktober 2010 - 18:12

Gerrit:

Fijn dat je het naar je zin hebt,

groet Gerrit

• 11 Oktober 2010 - 08:51

Gerrit:

Tim,
    Nu je toch daar bent.
    Wil jij een kleine poging wagen om een persoon te achterhalen=
    het betreft de Hr. harrold Polonius was periode 1967 o.i.d. in opleiding PTT in Arnhem.
    Ik div.malen geprobeerd maar helaas.

groet gerrit