Hurricane ‘Tomas' blows Curaçao away! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu Hurricane ‘Tomas' blows Curaçao away! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu

Hurricane ‘Tomas' blows Curaçao away!

Door: Tim Rothengatter

Blijf op de hoogte en volg Tim

06 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Vandaag de dag dat ik deze blog schrijf zit ik hier precies op de helft van mijn verblijf! Namelijk 10 weken! Van de totaal 20 weken! Dus vondt ik ’t weer tijd voor een nieuwe blog voor jullie!

Eindelijk was het dan zover, de eerste grote Artiest vanuit Nederland vloog over naar ’t Bounty-eiland, Guus Meeuwis. Hij kwam hier gelijk een week genieten, want hij was woensdag een week voordat hij op moest treden al aangekomen. ’s Zondags kwam ik hem tegen bij Wet & Wild, tijdens het populaire happy hour tijdstip, ik zag hem staan en dacht, ja waarom niet? Ik heb daar 10 minuten met hem staan praten, haha, achteraf balen dat ik mijn fototoestel niet bij me had!

Dinsdag voor het eerst naar de bioscoop geweest, Easy A. Hier is de bioscoop niet heel veel anders dan in Nederland, je moet alleen goed je aandacht er bij houden omdat de films in het Engels draaien zonder ondertiteling. En de voorfilmpjes doen werkelijk waar bijna net zo lang als de film zelf. De film zou om 22.00uur beginnen, hij begon 22.35uur. Veel mensen weten dit, en komen dan ook doodnormaal 22.30uur de zaal nog binnen lopen.
Ook ben ik van de week wezen Bowlen, JA Rob, ik heb toch nog een bowlingbaan kunnen vinden op Curaçao! De vraag is alleen, of je er ook op wilt bowlen… Zonder na te denken op de slippers naar de bowlingbaan, kom je daar aan, oja, sokken wellicht handig voor de bowlingschoenen? Nja, moet dan maar eh, bah. De bowlingbaan zag er verder verzorgt uit en niet anders dan in Nederland. Alleen de puntentelling, er klopte geen moer van! Gooide je 1 pion om, kreeg je af en toe gewoon een Spare op je scorebord, gooide je de eerste beurt 3 en dan 1, kreeg je gewoon een 4 en een – genoteerd. Zo was de lol er gauw vanaf, mja, het scorebord had dan nog wel een snelheidsmeter die wel werkte, dus dan ga je die maar oefenen, nietwaar?

Donderdag was het dan zover, Guus Meeuwis trad op bij Mambo Beach, helemaal uitverkocht natuurlijk, kaartjes voor respectievelijk 75,- Guldens, maal 3000 kaarten, waar Mambo eigenlijk maar een capaciteit heeft voor een goede 1000 man. Sommige mensen moesten gewoon op grote schermen het concert volgen. Ik stond wat dat betreft stukken beter, ik stond namelijk vooraan gedrukt tegen het podium, eerste rij, er waren geen dranghekken, dus als ik me hand uitstak kon ik Guus gewoon een Hi-Five geven. Het concert zelf was onwijs gaaf, hij trad op met zijn originele band en zijn show was uiteraard fantastisch. De sfeer is gewoon hetzelfde zoals hij dat is in het Philips Stadion, alleen dan 30 graden onder de palmbomen. Na het concert heb ik deze keer de broer van Guus Meeuwis ontmoet, hij maakt ook deel uit van de band en met hem sta ik wel op de foto, want die had ik nu wel bij me. Met een aantal studenten gingen we bijna als laatste weg bij het concert, ik zou ook niet weten hoe laat het was, want de stroom was thuis weer eens uitgevallen dus alle tijden klopte niet meer en ik was te zat om er wat aan te doen. Ik stootte me eigen parfumflesjes deze nacht nog van m’n wastafel om waardoor mijn kamer heerlijk ruikte, overal lag glas, mja, ik heb in een heerlijk frisse kamer geslapen.

De volgende dag lekker uitgeslapen en met Lars naar Tugboat geweest, beetje wezen snorkelen en lekker strandhangen. Lars past een week op een huisje van een bekende van hem. Deze bekende heeft een hondenuitlaat service en Lars moet ze elke dag eten geven, that’s all! Verder is hij vrij om vrienden uit te nodigen en dergelijke, wel relax, dat onderdak is toch net wat beter dan een studentenhuis!

Op m’n vrije zondag dag ben ik wezen duiken bij mijn duikschool met Yannick om een deel van mijn Advanced cursus te vervolgens, ik heb een diepe duik naar 30 meter gedaan bij CarPile, dit zijn gezonken auto’s en auto-onderdelen op een diepte van ook 30 meter. In de middag heb ik leren duiken doormiddel van navigatie, nog 2 duiken meer en ik ben een Advanced duiker.
Was het in oktober zo mooi weer, bijna geen druppel regen gehad, viel er in de hele maand september 3x zoveel neerslag dan normaal, viel op maandag 1 november meer regen dan het hele jaar! Jullie hebben het vast wel gehoord op de radio of in de kranten. Een tropische orkaan ‘Tomas’ raasde langs de Caribbean. Op z’n minst was hij 115 mijl verwijderd van Curaçao , op www.stormpulse.com kun je de orkanen volgen voor mijn gebied, dus bij de volgende…!
Maar heb ik hier last van gehad? Nou en of! Maandagavond zorgde deze voor ongelofelijk veel water overlast op het eiland dat je letterlijk gewoon kon zwemmen, leuke pret om op je luchtbed door de straat heen te dobberen op een wildwaterbaan. Een of andere mafkees dacht nog een stapje hoger en die pakte gewoon de boot erbij, haha. Verder stortte muren in, auto’s dreven weg, , auto’s op z’n kant, autoalarmen sloegen aan van de bliksem en zijn er 2 doden gevallen. Ik heb nog nooit zo’n heftige storm meegemaakt, de volgende dag waren de scholen gesloten en zo’n 60% van alle bedrijven ook. Helaas moest ik gewoon naar stage zien te komen want ik moest wel gewoon werken!

Maandag zijn ook de eigenaren van de duikschool op vakantie gegaan, hierdoor heb ik nog wat meer verantwoordelijkheden gekregen binnen de duikschool en sta ik er soms helemaal alleen voor omdat de overige werknemers in het water liggen. Donderdag kreeg ik echter wel de kans om mijn cursus weer te vervolgen en mocht ik Wrakduiken, als je het mij vraagt is dit de mooiste duik die ik tot nu toe gehad heb. Op een diepte van 30 meter ligt de ‘Superior Producer’ een enorm schip van 8 meter breed, 60 meter lang en 15 meter hoog. Ik mocht o.a. door de stuurhut zwemmen en dit was echt een hele gave duik. Om hier te mogen duiken mag er geen cruiseschip in de haven liggen, ligt deze er wel, dan is het streng verboden om er te duiken ivm. eventuele terroristische aanslagen. En laat er nou bijna elke dag zo’n cruisschip liggen, dus er moest gebruik van worden gemaakt, het was dan ook qua duikers enorm druk op deze locatie. Ik heb nu nog één duik te gaan voor mijn Advanced Open Water..

Vrijdag ben ik wederom naar dit prachtige wrak geweest, samen met Lars heb ik zelfstandig 2 duiken gemaakt zonder instructeur en hebben we voor onszelf gedoken, dit is uitstekend gelukt en we kwamen dan ook onwijs grote vissen tegen die ikzelf nog niet ben tegengekomen. Vandaag moet ik helaas werken, erg jammer want vandaag is de Amstel Curaçao race met de gebroeders Shleck & velen andere bekende wielrenners. Hier kan ik dus helaas niet bij zijn…

Heftige foto’s van de storm zijn te zien in mijn album via deze link! (Curacao Deel 6)
http://picasaweb.google.com/109687652918873078711

Ook raad ik je even aan dit filmpje te bekijken van de storm, zeer interessant!
http://www.youtube.com/watch?v=kBw9t6CZaZU

Ayoo,

  • 06 November 2010 - 13:40

    Dorien:

    Ben blij dat al die regen nu alvast gevallen is.Na een nat Ierland heb ik niet zo'n trek in een nat Curacao.
    Succes met je advanced en tot gauw xxx

  • 06 November 2010 - 14:19

    Tja:

    En wij maar klagen dat we hier veel regen hebben. Leuk verslag en het duiken bevalt je geloof ik ook wel. Veel plezier nog ( p.s. wel zeer leuk feest gemist van Jos en Lucie )

  • 07 November 2010 - 13:25

    Ans:

    Ha Tim, ik wist niet dat jij zo'n grote fan was van Guus Meeuwes. Leuk hoor, zelfs zijn broer is daar beroemd? Nooit van gehoord. Guus Meeuwes ooit in Groessen gezien en gehoord...... Leuk dat duiken in en bij een wrak. Kijk je wel uit....lijkt me best eng en dan nog met die grote vissen. Je vader wordt alvast opgewarmd voor de vakantie! Zo'n orkaan: we moesten meteen aan je denken toen we dat zagen: geen bericht is goed berichten, dachten we maar. Gelukkig heb jij er niet echt veel last van gehad, ja zelfs gewoon moeten werken! Vorige week hadden we feest bij Lucie en Jos: was hartstikke leuk. Je hebt wat gemist. Ja, jammer dat ze niet iets uitvinden dat je zo over kunt stappen.... Nog 10 weken. De tijd vliegt.
    Voor je het weet staat je familie op de stoep!
    Geniet ervan, maar dat lukt goed volgens mij. Leuk verslag weer: zo blijven we goed op de hoogte. We kijken al uit naar het volgende verslag. Leuk! Doei, groetjes Ans


  • 08 November 2010 - 15:00

    Ruben:

    Timmieee, leuke blog weer over je wekelijkse activiteiten op dat eilandje daar;) Veel plezier nog toegewenst met je 2e helft van je stage/vakantie!

  • 10 November 2010 - 15:12

    Pim:

    Hee Tim alweer op de helft, je bent zo weer thuis. Leuk verhaal en al het duiken lijkt me ook wel gaaf! Ziet er best ernstig uit die storm zeg.. veel plezier nog! Groeten uit Groessen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Tim

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 15337

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 14 Januari 2011

Stage Atlantis Diving

Landen bezocht: