Twee weken stuntelen met de Familie! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu Twee weken stuntelen met de Familie! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu

Twee weken stuntelen met de Familie!

Door: Tim Rothengatter

Blijf op de hoogte en volg Tim

22 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Maar eerst even dit, net na mijn vorige blog is er een huisgenote, tevens stagiaire van huisvesting, overvallen. Zij beschikte over alle sleutels van alle studentenhuizen en alle kamers in de Nieuwestraat(waar ik zelf ook woon), omdat ze voor huisvesting werkt. D.m.v. een vuurwapen moest ze noodgedwongen(bewust) deze sleutels afgeven en nu zijn vreemde personen nog steeds in handen van deze sleutels. De stagiaire is één week later naar huis gegaan vanwege deze trauma, ondertussen zijn alle andere stagiaires in afwachting wat huisvesting hieraan gaat doen, maar een antwoord is er niet. Geen extra beveiliging, geen nieuwe sloten, alleen extra camera’s, erg slecht als je het mij vraagt! Onze veiligheid is nu erg minimaal, waardevolle spullen heb ik voor de zekerheid maar bij mijn stage achtergelaten, we zullen het wel zien hé. Tot dusver is er nog niets gebeurd en ik wil niet mijn hele blog erover schrijven, dus ik laat hij bij dit korte verhaaltje!

Zaterdagavond zijn m’n ouders aangekomen op Airport Hato, geheel ongedeerd. Klaar voor twee weken verblijf in Curaçao. Ik heb ze opgehaald van het vliegtuig en ze de weg gewezen naar hun Villa dat op zo’n 15 min afstand van mijn eigen appartementje zit. De villa had een warme douche, een hemels bedje, voorzien van airconditioning en ook nog eens een zwembad waarin je uitstekend kan wakker worden in de ochtend! Nou, ik hoefde niet lang na te denken, ik heb twee weken lang in de villa geslapen en mij iedere dag naar mijn stage laten brengen..
Ook hebben ze nog een hoop spullen voor me meegenomen, altijd handig! (Ans, Herman & Jeanine, nog bedankt voor jullie cadeautje van de sint!)

De volgende dag had ik gelijk vrij, maar deze vrije dag werd enigszins verpest door m’n broer Nick, die wakker werd met een ontsteking onder zijn arm, die hij bij een arts heeft weg moeten laten snijden d.m.v. verdovingen, hierna moesten we ook nog eens naar de apotheek om antibiotica te halen, een halve dag was alweer verspilt, maargoed, dat betekende de eerste dagen wel meer bier voor ons. Hierna zijn we op stap gegaan richting het Westpunt, naar Boka Table, bij deze plaats aan de Noordkant van het eiland is het water zo ruig dat het fraaie geisers omhoog slaat door de rotsen heen. Hier zijn 4 verschillende soorten geisers, wij hebber er twee van gezien, omdat we al vrij laat waren door al die medische toestanden. Wel zijn we nog even van Playa Forti gesprongen, de rots die ik al 5x eerder had besprongen.

’s Avonds zijn we uit eten geweest bij Wilhelmina Plein Café, een van de goedkoopste restaurants, maar volgens mijn ouders zijn hebben ze gedurende de vakantie hier wel het beste gegeten, goedkoop wil natuurlijk ook niet zeggen dat het slecht is, ik eet er ook erg vaak en het is echt een aanrader.

Maandag en Dinsdag moest ik gewoon stage lopen, Nick is Dinsdag zijn PADI cursus bij mijn duikschool begonnen, die hij succesvol heeft afgerond gedurende de week. Woensdag was ik vrij vanwege Koningsdag(nationale feestdag op de Antillen), deze dag zijn we naar Cas Abou gegaan, een heel mooi strand normaal gesproken, was het niet dat er nu golven waren van 3 meter hoog, dus het viel wat tegen, de zee was woest, het was voor het eerst dat ik überhaupt golven zag in Curaçao. Maar dan, na Nick vond Rob het nodig om in de zee op een steen te gaan staan, en geen misselijke steen, een scherpe steen sneed hem een gleuf in de voet, waardoor zijn voet inwendig begon te bloeden, het was een diepe nare vleeswond, die direct in het ziekenhuis behandeld moest worden, of te wel, daar ging mijn vrije dag wéér! Half uur rijden naar het ziekenhuis, de Antilianen lieten Rob nog een uurtje wachten voordat hij aan de beurt was, maar daarna konden er begonnen worden aan de operatie, eerst de stenen eruit, schoonmaken, minstens 10 verdovingen erin, en vervolgens late hechten. Rob kon vervolgens zijn gehele vakantie hinkelend doorbrengen en was nergens meer in staat toe. Well done! De volgende dag krukken voor hem gehaald zodat hij zijn souvenir alvast binnen had!

Vrijdag was ik weer vrij, de invulling van de dag was min of meer al bepaald, omdat Rob nergens in staat was, we hebben de hele dag lekker op het strand van Cabana gelegen. Vandaag zou ook Di-rect op het naastgelegen strand van Mambo beach optreden, ‘smiddags deden zij een soundcheck waar wij nog mooi wat liedjes van konden meepakken. ’s Avonds zijn we daar ook wezen eten en uiteindelijk blijven hangen bij de live muziek van de duurste artiest van het eiland die hier iedere vrijdagavond optreed.

Zaterdag na mijn stage zijn we wezen eten bij Joubert die ik eerder de week al had voorgesteld aan mijn ouders, hij nodigde ons uit om voor ons een typisch Antilliaans gerecht te koken: Stoba. Deze was heerlijk, daarna heeft de familie kennis gemaakt met de twee cafés in mijn straat: Mundo Bizarro en The Miles, weer een geslaagde avond toch wel.

Zondag weer eens vrij, tijd om de Christoffel Berg van 370m te beklimmen, die al lang op mijn verlanglijstje stond om te gaan doen op het eiland! Rob moest er maar mee leren leven, want dit avontuur was niet voor hem weggelegd. Samen met Nick en m’n pa zijn we deze berg opgeklommen in een pittig uur, eigenlijk moet je hier 07.00uur je bed voor uit omdat het dan niet zo warm is, maar wij begonnen om 10.00uur, rond 11.15uur waren we boven, kort daarna de afdaling begonnen en toen…vond ik het nodig om onderweg te vallen, ik kreeg namelijk helemaal geen aandacht meer, omdat het mijn broers waren die zielig waren. Door een nare val had ik ook een zeer pijnlijke wond op m’n arm waardoor het ook noodzakelijk was om mijn arm in het verband te leggen, alle drie dus gestunteld op deze vakantie! Ook ik mocht 2 dagen het water niet in vanwege eventuele kans op ontstekingen! En laat het deze dag nou net ongelofelijk heet zijn geweest. We zijn na het klimmen van de berg naar Playa Kalki gereden, het meest westelijke strandje van Curaçao. Rob kon het water niet in, ik mocht niet, hel viel allemaal niet mee! Maargoed, het was tenslotte zondag dus in de avond moest de familie kennis maken met Wet & Wild! Alleen door alle beperkingen zijn we niet al te lang gebleven, alweer helaas…!

Via mijn duikschool hadden we eerder de week ook een boottrip geboekt naar Klein Curaçao, de trip die bovenaan mijn verlanglijstje stond sinds de tijd dat ik hier ben. Woensdag zouden we gaan met de Mermaid, samen met mijn duikinstructeur om daar te gaan duiken en Rob en Dorien zouden dan gaan snorkelen etc. Maar toen Dorien op de tickets keek besefte ze ineens dat ze woensdag al naar huis gingen, verdomme! De trip ging niet door!

Maar gelukkig is de Mermaid niet de enige boot die naar Klein Curaçao vaart en heb ik mijn vrije woensdag om kunnen zetten in dinsdag, zodat we dinsdag alsnog naar Klein Curaçao konden varen met Bounty Adventures. Met een luxe catamaran waren we in een dik uur op Klein aangekomen in tegenstelling tot de Mermaid die er ruim 2 uur over doet, we gingen er dus alleen maar op vooruit! Klein Curaçao heeft het mooiste strand van Curaçao, één en al wit strand met palmbomen en een kristal helder blauw water dat ik nog nooit gezien had, hier had je geen snorkelmasker voor nodig om de bodem te kunnen zien. In de vroege ochtends begonnen met de 1e duik samen met mijn pa en Nick die inmiddels ook gebrevetteerd is, daarna was het mogelijk om te snorkelen aan de oppervlakte waar je veel schildpadden zag. Tussen de middag was er een BBQ genast, vervolgens weer wezen duiken en daarna was het onbeperkt bier drinken op de boot tot we weer thuis waren, een uitstekende dag alsnog, dit was ook veruit de mooiste trip gedurende mijn Curaçaotijd!

De mooie dingen hebben erg veel foto’s opgeleverd die echt de moeite zijn om te bekijken in de link onderaan in deze blog. Woensdagochtend heb ik afscheid van ze genomen, ik moest namelijk gewoon weer stage lopen, ik heb hier nog 3,5 weken te gaan waarvan een hele hoop feestdagen, ik hoef nog maar 13 dagen stage te lopen, en heb nog 11 dagen vrij. Daarna keer ik weer terug naar Nederland, dit zal mijn één na laatste blog zijn. Ik wens jullie allemaal hele prettige feestdagen en alvast een Gelukkig Nieuwjaar!

Foto’s deel 9: http://picasaweb.google.com/109687652918873078711/CuracaoDeel9#

Ayoo, blublub,

  • 23 December 2010 - 08:57

    Mariëlle:

    Ha Timmiee,
    Wat een verhaal zeg!
    Maar ondanks al het gestuntel hebben je ouders een prima vakantie gehad zo te lezen, iig leuk dat je ze wat van jou leventje in curacao hebt kunnen laten zien =)
    Nog maar 3,5 week, echt weinig joh :O
    Geniet er nog maar even van zou ik zeggen, want hier zitten we in een dik pak sneeuw!
    Erg jammer dat we je dit jaar moeten missen bij Jaldalknal ;) maar jij maakt er zelf vast ook n leuk feestje van, heb je al plannen?
    Nou tot snel!
    Liefs,
    Marielle

  • 23 December 2010 - 09:35

    Luicie En Jos:

    Wij horen het alwel weer het is altijd wat met de rothengatters.
    Harstikke leuk verslag.
    Francis komt ook naar je toe en Jos waarschijnlijk ook als er nog een plaatsje vrij is. Nog een hele fijne tijd laat even weten of wij nog iets lekkers mee moeten nemen.Heel veel groetjes van ons

  • 23 December 2010 - 10:33

    Jeanine:

    Hee Tim,

    Toen je vader ons smste met alle ongelukken die jullie hadden beleefd geloofde ik het in 1e instantie niet.. Ik dacht die Bennie probeert een geintje met ons uit te halen.. maar zo te lezen is het toch echt waar! Tis toch altijd wel he ;) Maar ondanks alle ongelukken toch nog een leuke 2 weken gehad zo te lezen, heerlijk!

    En nog 3,5 week en dan ben je alweer hier.. dus geniet nog maar even van je relaxte leven daar!! Fijne kerstdagen en alvast een goede jaarwisseling, maar dat zal vast lukken! :D

    Tot over een maandje denk ik zo!
    xxx

  • 23 December 2010 - 10:42

    Tja:

    we zijn weer thuis, vertraging circa 1 uur. Veel sneeuw en er schijnt nog meer te komen.
    Was leuk met Tim,we hebben ons prima vermaakt schildpadden gezien, berg beklommen ,stuisvogelfarm bezocht, wandeling in natuurpark met oerkrachten van het water, lekker eten en de kinderen wat aandacht gegeven door hun ongelukjes. Alleen vandaaag heftige bui regen gehad verder lekker weer. Tim bedankt en geniet nog even

  • 23 December 2010 - 10:50

    Nikos:

    Graag gedaan dat we langs kwamen hoor, en ook dat ik je telkens 's ochtends naar je werk bracht.

    Relaxte Urlaub, heb er mooie herinneringen aan overgehouden en natuurlijk een mooie tan :)

  • 23 December 2010 - 10:51

    Nikos:

    Thanks!

  • 23 December 2010 - 10:55

    Ans:

    Nou, je ouders zijn net geland, zag Herman op teletekst. Wat een ervaringen, zeg. Echte familie ervaringen... Nick heeft al eens vaker het ziekenhuis bezocht op vakantie, volgens mij. Wel in ieder geval 2 weken luxe gewoond! Vervelend, die overvallen. Reden te meer om weer lekker naar het sneeuwrijke Nederland te komen. Het lijkt hier wel of we in de bergen van Oostenrijk wonen! Elke dag sneeuwruimen... Geniet nog van het warme weer daar, want hier wordt het afzien... Jij ook fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling gewenst. Drink niet te veel !! Tot zo in 2011 Doei...

  • 23 December 2010 - 11:07

    Ans:

    Hoe zat het nou met dat deukje in de auto?? Of zat dat er al in?

  • 23 December 2010 - 12:29

    Riky:

    hoi Tim, je moet maar zo denken, het was weer een memorabel bezoek van mijn familie. wat gaat de tijd snel, je komt over 3 weken al weer terug.
    wens je fijne kerstdagen en een knalgoede jaarwisseling.
    groetjes uit het gladde witte Westervoort.

  • 23 December 2010 - 19:25

    Isabelle :

    Wat een verhaal zeg! Ik liep buiten en ik zag de lichtjes alweer branden, dus was snel duidelijk dat je ouders en broers weer veilig thuis zijn. De villa zag er wel relaxt uit man, jammer dat je daar niet de 3,5 week nog mag doorbrengen. Zo te lezen hebben jullie er, ondanks het gestuntel, goed van genoten met z'n allen! Geniet nog even van de zon, want hier is het een dikke laag sneeuw. Marly en ik waren vorige week proberen een sneeuwpop te maken, maar dat wilde niet helemaal lukken. We misten het sneeuwballen gevecht vanuit jullie tuin, hahaha! Hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar alvast! En doe voorzichtig!
    Tot snel!
    Liefs, Isabelle

  • 27 December 2010 - 23:25

    Peter:

    Heey Timmie!
    Wat een pech allemaal zeg! Hopelijk kom je de resterende 3 weken ongeschonde door.. maar dat zal vast goed komen;)!

    Een fijne jaarwisseling en tot snel!
    Gr. Ump

  • 09 Januari 2011 - 12:59

    Riky:

    tja en voor dat je het weet zit de stage er weer op. binnenkort weer terug naar ons kikkerlandje. wens je nog veel plezier de laatste dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Tim

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 15333

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 14 Januari 2011

Stage Atlantis Diving

Landen bezocht: