Geweldige tijden @ Dushi Curaçao! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu Geweldige tijden @ Dushi Curaçao! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu

Geweldige tijden @ Dushi Curaçao!

Door: Tim Rothengatter

Blijf op de hoogte en volg Tim

17 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Zittend op de patio, klokslag 21.00uur, zit ik bij heerlijk aangename temperatuur van circa 28 graden deze nieuwe blog te typen. Ondertussen wordt ik wel lek gestoken door die tering terroristen (lees: muggen), maar daar ontkom je hier niet aan. Wat zou ik dit keer toch typen? Ik ga toch maar weer gewoon het rijtje af van mijn belevenissen. Leuk dat je er weer een hoop geduld voor mijn blog vrijmaakt, want ik heb weer het een en ander meegemaakt.

Om te beginnen, zaterdag 6 november, vandaag zou de Amstel Curaçao Race zijn met daarin vele bekende renners die ook deelnemen aan de Tour de France. Doordat ik moest werken deze dag zou deze race helaas aan mij voorbij gaan, maar was het niet dat Apollo roet in het eten gooide voor de renners en het weer eens flink liet stormen op Curaçao. De wielerkoers kon niet door de rivieren heen banjeren, dus werd het hele evenement uitgesteld tot de volgende dag. De volgende dag werd er besloten tot een andere route en ook werd hij verzet tot 10.00uur, dit was mij te vroeg en koos ik ervoor om in mijn lieftallige bedje te blijven liggen.

Week 10 was een belangrijke week voor mijn stage, want ik kreeg bezoek van mij stagebegeleider, die langs kwam vanuit Nederland, Jos Pronk. Hij heeft mijn stage tussentijds beoordeeld op niveau, inhoudt en waarde. Na een gesprek van 2uur met hem en mijn stagementor van Atlantis was hij zeer tevreden over mijn voortgang, fijn om te horen, want dan kan ik de 2e helft van mijn stage lekker doorgaan waarmee ik al bezig was. Aan het eind van de week zijn we gezamenlijk wezen eten met de overige stagiaires van de HvA/HES en al hun stagementoren + Jos Pronk. Dit bij een luxe restaurant ‘De Gouveneur’, hier mochten we op de kosten van school profiteren, dit etentje deed maar liefst van 17.00-22.00uur!

Na mijn goede resultaten vond ik het hoogtijd om dit maar eens goed te vieren, niet een keer, maar eigenlijk de hele week wel, woensdag ben ik naar een nieuw café geweest, het TMF Café (karaokébar), een zeer laat avondje met Lars doorgebracht. Donderdag was het 11/11, dat betekent Carnaval! Deze vieren ze in Curaçao behoorlijk! Sommige komen in abnormale outfits, zoals een volledige duikuitrusting incl. vinnen, tank en maskers op, was dat nog niet genoeg, dan kwamen ze wel met een gepimpt busje aanrijden van het A-Team, hoe vet, geheel in stijl midden voor de deur van de kroeg! Vrijdag, alweer feest! Na het etentje bij ‘De Gouveneur’ ben ik naar Ricky Rivaro geweest, de zoveelste bekende DJ die naar het eiland kwam. Ik kan mijn hele verlanglijstje zo’n beetje wel afstrepen van deze categorie DJ’s.

Na de week van de Amstel Curaçao Race was het weekend erop de week van de Heineken Regatta, dit is het grootste jaarlijkse evenement op Curaçao en kan je enigszins vergelijken met ‘Sail Amsterdam’. Dit is een zeilrace in de blauwe wateren van het Caribische gebied. Dit zorgde dan ook voor enorme drukte deze dagen in het centrum van Willemstad, Punda, waar ik dus ook zit. Het een en ander werd er georganiseerd aan activiteiten rondom het evenement. ’s Avonds wachtte natuurlijk de Heineken op ons. Met andere stagiaires ben ik naar ‘Mister Lover Lover’ geweest, of beter gezegd, Shaggy. Entree hiervoor was weer een dikke 55,- piek, maar dit was het dan ook dubbel en dwars waard, dit was misschien nog wel beter dan Guus Meeuwis. Ik weet ’t allemaal niet meer, ik maak hier zo veel mee… Vuurwerk, Bier, Toilet, Vrouwen, Dans, Sfeer, alles was aanwezig! Van te voren was er ook een FlashMob georganiseerd, dit een gezamenlijke dans waarbij iedereen dezelfde moves uitvoert. Dit was van te voren al gedemonstreerd op YouTube (5 simpele pasjes). Het was de bedoeling dat 5000 man dezelfde dans zouden doe bij het liedje ‘Feel the Rush’, echter is dit beetje een flop geworden en konden we helaas niet tippen aan ‘The Black Eye Peas’ van Oprah in Chicago. Zoek maar op YouTube, een impressie van de geweldige avond van Shaggy vindt je in de onderstaande link. Shaggy was een geweldige afsluiter voor de 10e week.

Week 11 is inmiddels alweer aangebroken en die begon dramatisch. Ik kwam op m’n stagebedrijf en kreeg te horen dat de dag ervoor de pc ’t begeven had. Dit hield in dat ik al mijn bestanden kwijt was tot mijn laatste back-up, deze dateerde van zo’n 5 dagen geleden, dus ik had vrijwel voor niets gewerkt in week 10. Sommige bestanden ben ik voorgoed kwijt, helaas, shit happens! Om dit te vertroetelen ben ik maandagavond naar de film gegaan met Yves en een vriend van hem, Due Date is zeker een aanrader om een keer te bekijken in de bioscoop. ;) Dinsdagavond was het weer tijd voor een nachtduik, echt een onwijs mooie duik gemaakt waarin ik even zuinig was met de lucht als mijn duikinstructeur, haha, hier was ik super trots op! (Indicatie: ik had 100bar over van de 200bar. Normaal heb ik 40/50 bar over van de 200 aan het einde van de duik)

Dan nog een ode aan huisvesting, ik zit hier nu bijna 3 maanden, op een kamer van 12m², met een fan die enigszins nog wat lucht verplaatst zodat het enigszins nog uit te houden is, verder beschik ik over een keihard bed, en een koelkast die ‘t 2 weken geleden al begeven had. Wilde ik een nieuwe, dan kom ik weer achter aan de wachtrij, omdat heel veel stagiaires hierop wachten, onzin! Van de week ging echter een huisgenootje naar huis dus ik heb mooi met haar de koelkast gauw omgewisseld zodat ik weer een werkende koelkast heb, hehe. Voor dit alles betaal ik zo’n Nafl. 730,-. Vorige maand ging de huur al omhoog vanwege overmatig stroom/waterverbruik in het huis. +Nafl. 16,- p.p., sommige bewoners weigerden dit te betalen en hebben een boete van Nafl. 25,- erbovenop gekregen, ik had het gelukkig wel betaald. Deze maand wordt het echter nog mooier, ons stroomverbruik zou verdubbeld zijn(gestegen zijn van 1453 KwH naar 2514 KwH), i.p.v. dat we erop zouden letten, + Nafl. 92,- maar liefst. Mij een raadsel, dit kan écht niet! Moet ik dit nou gaan betalen? Wat vinden jullie? Ik heb geen idee, ik vindt het absurd, ondertussen zijn ze namelijk nalatig als de pest als het gaat om de onderhoud van ons huis, onze patio op 3 meter hoogte staat al 6 weken op steunpilaren zodat het niet instort, 2/4 kookplaten doen het niet (alsof ik van plan was hier ooit te gaan koken? 4x pas! haha), douche loopt over, deuren sluiten niet, gemeenschappelijk hek is kapot(heb je wel nodig tegen Chollers en de criminaliteit) en nog vele andere mankementen. Eigenlijk zouden ze eerst dat maar eens moeten fiksen voordat ze de hoofdprijs vragen voor de minimale service.

Deze hele week had ik op mijn stage geen beschikking over een computer omdat hij gecrasht was, ik heb de hele week dus vrijwel niets tot weinig kunnen doen voor school. De computer wordt ook op Antilliaans tempo gemaakt, dat duurt altijd ff, het ding bleek trouwens een schok te hebben gehad van de heftige onweersbuien. Soms verveelde ik me echt op m’n stage en werd me stage soms beperkt tot alternatieve klusjes. Maar ‘als het goed is’ hij morgen weer gemaakt. Dat is misschien maar goed ook, want morgen komen de eigenaren van de duikschool weer terug van hun vakantie!

Tot mijn grote schrik lopen nu mijn collega’s Yves en Yannick binnen op mijn patio, dus maak ik het maar gauw af, want dit betekent dorst! Nou, dit was dan weer een vreselijk lange blog, maar dan heb ik mijn avond weer vol gemaakt en dan zijn jullie weer helemaal b(l)ij! Enkele foto’s vindt je in de onderstaande link en vergeet ook niet om de impressiefilm te kijken van ‘Mister Lover Lover’.

Foto’s deel 7: http://picasaweb.google.com/109687652918873078711/CuracaoDeel7

Shaggy: http://www.youtube.com/watch?v=gXecMxBOeJU

Ayoó!

  • 18 November 2010 - 07:32

    Herman Vrehe:

    Hoi Tim,
    ben je al in de Hato grotten gewees?
    De moeite waard volgens de kenners.
    Ik zou helemaal niks meer betalen voor zo'n tweederangs onderkomen, hoewel, hoe moet je het bier dan koud houden?
    Tot de volgende blog, Herman.

  • 18 November 2010 - 09:45

    Tja:

    Ik zou ten aanzien van de huur contact opnemen met je bemiddelingsbureau en briefje of mailtje naar de verhuurdersturen. ( Net briefje) PC gecrashed, je was gewaarschuwd, back up te maken!!!!!!!!!!!!!!!!! Verder vermaakt je je wel zo te lezen, veel plezier

  • 18 November 2010 - 12:11

    Tim:

    Huisvesting staat los van het bemiddelingsbureau, hier hebben we al bij aangeklopt, maar zij kunnen er niets aan doen, maar zij gaan bij de volgende generatie wel een rol hierin proberen te spelen. ;)

  • 19 November 2010 - 09:31

    Jeanine:

    Hee Tim,

    Ik ben weer helemaal op de hoogte na dit verhaal! Leuk om te lezen :) Jeetje, al die feestjes dat klinkt goed! Nu wilde ik gaan vertellen dat je al een leuk feestje hebt gemist van Lucie & Jos en morgen ook nog de bruiloft moet gaan missen... maar gelukkig krijg je er een boel leuke dingen voor terug! Nu weer druk aan de gang als de computer het weer doet tenminste... Succes ermee en ik zal morgen jouw drank ook wel opdrinken ;)

    xxx

  • 19 November 2010 - 10:46

    Ans:

    Ha Tim, gaat goed met je, hè. Ik zou een huis kopen, als ik jou was. En dan verhuren.. Goede belgging voor het pokergeld en misschien kunnen je ouders ook wat bijdragen. Dan kan de familie er ook gebruik van maken. Behalve Herman dan, want die vindt het te ver. Volgens mij bevalt het je erg goed, kun je er ook af en toe gaan wonen. Best een goed idee, vind je niet? Dus de eigenaren van de duikclub komen weer terug, wordt het dan rustiger voor je of krijg je het dan drukker? Hier is het niet zo'n lekker weer. Grijs en grauw. Volgende week wordt het kouder en misschien wel sneeuw! Nou, dan lijkt het me daar, in den verre, een stuk lekkerder! Geniet ervan! Groetjes Ans

  • 22 November 2010 - 17:54

    Melis:

    Aaaah ik wil ook 28 graden!! Stuur is wat zon hierheen!!
    Moet er volgens de stagesyllabus niet nog een mede-student langskomen? ;-)

  • 25 November 2010 - 18:26

    Klap:

    wat een feeststage is het ook he timmie!

  • 01 December 2010 - 20:35

    Margot:

    Hey Tim....
    Het wordt tijd dat je ouders komen, dan kunnen die jouw extra gemaakte kosten even rechttrekken. Je vader kijkt vast even naar die stroomrekening. En je moeder is zo handig, ze knapt het een en ander in dat appartement wel op. En dan jij weer lekker verder leven daar. Want volgens mij is het daar wel uit te houden. n

  • 01 December 2010 - 20:40

    MARGOT:

    Mijn bericht is nog niet af, maar drukte op het verkeerde knopje. Dus nu maar even verder gaan. Wat moet het heerlijk zijn dat dadelijk je familie daar komt. Kan jij ze mooi het eiland laten zien. Lekker bijkletsen met je broers. En natuurlijk duiken met je vader. Misschien komt Shaggie nog een keer,en kan je ze meenemen. Gaan ze vast van uit hun dak. Moet je wel vragen of hij zijn broek wat beter optrekt. Want het ziet er toch echt niet uit. Verder blijf nog maar lekker even in de zon, want hier is het echt koud. Zo'n vieze koude gure wind. Echt weer om binnen te blijven. Wij gaan deze week lekker sinterklaas vieren. Jullie ook? Hebben ze daar ook nog wel wat pepernoten. Nou Tim, maak nog een hoop plezier, en heel veel plezier met je ouders volgende week.
    Groetjes ook van Naud en Richard en Margot

  • 02 December 2010 - 11:06

    Hanny:

    Hoi Tim, leuk om al je reisverslagen te lezen, te gek wat je allemaal beleefd. Het ziet er prachtig uit , misschien moet ik ook eens die kant op.
    Leuk dat je snel je ouders en je broers weer ziet, geniet ervan.

    Groetjes
    Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Tim

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 15332

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 14 Januari 2011

Stage Atlantis Diving

Landen bezocht: