Pabien Tim op 7800km afstand! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu Pabien Tim op 7800km afstand! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu

Pabien Tim op 7800km afstand!

Door: Tim Rothengatter

Blijf op de hoogte en volg Tim

23 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Leuk dat je weer tijd nemen voor mijn blog. Nog niet op de helft van mijn stageperiode is dit alweer mijn 6e blog in 8 weken tijd. Ik heb nog 82 dagen te gaan, waarvan nog 60 stagedagen. Het einde is voorlopig dus nog niet in zicht. Ik kan je wel geruststellen dat ik op mijn geplande terugkomstdatum (14 januari 2011) ook daadwerkelijk terugkeer en mijn verblijf om geen enkele reden zou uitstellen. Niet omdat ik het hier niet naar mijn zin heb, absoluut niet! Maar na 20 weken heb ik het wel gezien hier, dan heb ik een pindahuidje die er een jaar over doet om dat weer weg te slijten…

Hier begint het Cruiseseizoen langzamerhand, wat betekent dat hier bijna elke dag een schip van een half miljard euro in de haven ligt, een gigantisch woonhuis wat denk ik wel 150x zo groot is als mijn eigen huis. Wanneer dat Cruiseschip in de haven ligt is het echter onmogelijk om bij de ‘Superior’ te duiken, de attractieduik van het eiland(een gezonken schip), waar ik zeer binnenkort heen ga. Hier kijk ik wel naar uit, alleen moet dat schip even opsodemieten.

Mijn vrije dag van de week heb ik weer uitstekend benut door met Lars te touren naar Playa Santa Cruz, een heel mooi strandje, echter was deze best wel verlaten. Maar hoe dan ook, bij dit strandje is het mogelijk om de ‘blauwe kamer’ te bezoeken met een bootje. Dit is een kamer dat verschuilt zit in de rotsen aan de kust van de Westkant van Curaçao. Door de inval van het zonlicht en het blauwe water in de kamer, kleurt de hele kamer blauw en dit is best wel bijzonder om te zien. Om er te komen moesten we onder de rotsen door zwemmen om überhaupt in de kamer te kunnen komen. Tussen de rotsen en de wateroppervlakte zat een ruimte van 10cm, ik moest mijn best doen om mijn camera droog te houden hiervoor, maar dat is gelukt en dit leverde mij dan ook hele mooie foto’s op!

Dinsdag was het dan zover, ik heb de tienertijd achter mij gelaten en ik hoor nu bij de ‘tig’-gers, oh nu voel ik me toch stukken ouder! Om 0.00uur precies ben ik het gelijk gaan vieren, wederom met Lars. We zouden een paar biertjes doen in Café de Tijd, echter zijn we tot 04.00uur blijven hangen. Het was ook veelste gezellig en heb ik weer veel nieuwe contacten gelegd, o.a. ook met de hoofd security ‘Sherwin’ van het eiland, dit is de duurst betaalde bodyguard op het eiland en zijn bedrijf handelt erg grof, zijn spannende verhalen bespaar ik jullie… Toen we terug kwamen van de Tijd vroeg Joubert of we nog zin hadden in een biertje, en voor de verandering gooide hij de Mundo Bizarro maar weer voor ons open en hebben we daar nog een biertje afgetikt.
Eenmaal 04.45uur, was het dan wel echt mooi geweest en gingen we slapen, 3 uur later ging mijn wekker alweer voor mijn stage!

Brak? Nee gelukkig dat niet! Moe? Ja dat wel! Mja, 2 Redbulletjes gedurende dag geven je vleugels, dus ik kon er weer tegen aan, ik zat immers toch al in de wolken op deze bijzondere dag. Ik heb op deze dag ook mijn langste stagedag gedraaid tot nu toe, van 08.30 – 21.30. Dit komt omdat ik ’s avonds een nachtduik ben wezen maken met Atlantis voor mijn AOW, oftewel Advanced Open Water brevet. Dit is het volgende duikbrevet, een niveau’tje hoger dus. Toen ik terug kwam was ik natuurlijk ontzettend gesloopt van deze dag en heb ik ook niets meer gedaan, ik keek in mijn POSTVAK IN en zag 120 mailtjes, deze heb ik nog maar even allemaal afgehandeld en toen ben ik gaan slapen. Bedankt voor al jullie felicitaties en ik hoop dat jullie er nog een hoop op mij gedronken hebben! Van mijn huisgenoten heb ik ook nog een cadeau gekregen, een vriendenboekje met daarin allemaal leuke dingen, ’t leukste dat ik met jou gedaan heb…; ik heb jou leren kennen… vul al die zooi maar in, wel leuk aandenken!

De volgende dag nodigde Joubert mij weer eens uit om bij hem te komen eten, hij kan enorm goed koken en dit was de 2e keer dat ik van zijn kookkunsten mag genieten, vandaag was het rijst/kipkerrie met gedroogde uitjes en kip, normaal niet zo interessant, maar op de manier hoe hij het maakt is het echt verrukkelijk. Hierna hebben we wederom wat biertjes genuttigd in Mundo Bizarro, wat nu de laatste keer is dat ik jullie dit vertel, want je kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat dit altijd zo is met Joubert, haha. De volgende dag mocht ik weer bij hem eten!

Van de week liep ik op het Wilhelminaplein en zul je net zien, zit je 7800km van huis, kom je nog een bekende tegen! Op het terras zat mijn klassenmentor, mijn sportleraar, hij is hier op vakantie.
Met mijn fantastische marketingpraatje kon ik hem gelijk binnenslepen voor de duikschool en dook hij de volgende dag al met ons en gaat hij bovendien nog meer duiken maken. Hij controleerde mijn schoolse activiteiten niet, hij is immers op vakantie hé, maar over 2 weken is het wel zover. Dan komt mijn stagebegeleider vanuit Nederland op bezoek om mijn werkzaamheden te controleren…

Inmiddels was het weer vrijdag wat betekende dat ik weer een vrije dag had en deze dag “met zonder jas naar buiten liep”, ik ben met Yves en Lars naar Zanzibar geweest in Jan Thiel, Lars werkt hier ook. Iin dit plaatsje verblijven ook mijn ouders als ze nog steeds van plan zijn mij te bezoeken. Ik heb alvast wat ‘slechte’ foto’s voor jullie geschoten. In de avond zijn we wezen feesten bij Sidney Samson @ Villa Maria, deze hebbe elke 2 weken een grote artiest, altijd zeer de moeite waard.

Ik ga nog een paar liedjes draaien van Guus Meeuwis om alvast in de stemming te komen voor aanstaande donderdag! Ayoo!

Foto’s deel 5 vindt je hier: http://picasaweb.google.nl/109687652918873078711

Blubblub,

  • 24 Oktober 2010 - 00:18

    Janine:

    Ik mis je!

  • 24 Oktober 2010 - 09:40

    Nick:

    Have fun bro! We zullen het vandaag op de b-day van Rob wel weer over je hebben haha. Anyhow, tot snel! December begint toch rap dichterbij te komen.

  • 24 Oktober 2010 - 12:07

    Marc:

    Timmie, wederom weer een leuk verhaal:D

  • 24 Oktober 2010 - 12:16

    Ans:

    Leuk verslag weer. Zoveel mail gehad: je bent nog populaiders dan gedacht, hè! Na 20 weken is het wel mooi geweest, toch. Want wij missen je natuurlijk wel op de familiefeestjes!Mooie foto's: je ouders en broers zullen wel zin krijgen om te komen. Komen ze met dat schip???Zo, nu naar de verjaardag van je "kleine" broertje. We zullen aan je denken.
    Doei, groeten Ans

  • 24 Oktober 2010 - 12:48

    Riky:

    kan me voorstellen dat je het na een tijdje wel gezien hebt, zo groot is dat eiland niet. heb je onze kaart nog op tijd ontvangen?
    n.a.v. de foto's hebben je ouders en broers ook een beetje indruk waar ze in december terecht komen (en wij ook).
    ga zo na de verjaardag van rob en zal op jouw gezondheid dan ook maar eentje nemen.
    je hebt het over dat je de kleur hebt van een bruine pinda. heb je al iemand gevonden die hem mag afpellen?

  • 25 Oktober 2010 - 17:36

    Tante:

    Je schrijft leuk, maar drinkt ook leuk, zal je vast melden bij de AA, vast nog een plaatsje vrij in januari

  • 28 Oktober 2010 - 19:31

    Tja:

    als je je meldt bij aa zul je tante ook wel tegenkomen. veel plezier bij guus meeuwis

  • 03 November 2010 - 08:00

    Harry:

    Tim,
    Kun je nu voor je huis al duiken na die regenbui van gister?
    Groeten, H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Tim

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 15345

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 14 Januari 2011

Stage Atlantis Diving

Landen bezocht: