Genieten & regen tegelijk, maar na regen komt zonn - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu Genieten & regen tegelijk, maar na regen komt zonn - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu

Genieten & regen tegelijk, maar na regen komt zonn

Door: Tim Rothengatter

Blijf op de hoogte en volg Tim

13 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Ik zit nu alweer ruim twee weken op het eiland en heb alweer twee paar slippers versleten, maargoed, ik begin langzamerhand het eiland wat beter te kennen, dus werd het tijd om dingen te ondernemen. Als eerst moet ik even terugkomen op mijn 1e verhaal wat betreft het poker & het casino, er werd mij verteld dat je hier 21 moet zijn voor het Casino, maar niets is minder waar, met mijn leeftijd kom ik ook binnen, dus deze heb ik met medestudenten al bezocht, en met succes uiteraard, toch zal ik er niet veel gebruik van maken want ik heb hier nauwelijks tijd voor en het gaat toch net wat anders dan in Nederland.

Verder zijn we van de week naar het prachtige westpunt van Curaçao gereden naar Playa Forti, hier heb je een rots van zo’n 10 meter hoog waar je van af kan springen, ik heb weinig angsten, dus heb ik hier even een duikje van af gemaakt. Met de duikschool ben ik van de week bij Tugboat wezen duiken, deze naam heeft deze duiklocatie te danken omdat hier een gezonken slepersboortje van 8 meter lang en 3 meter breed ligt. Het bootje is helemaal begroeit met koraal en vissen zwemmen er enorm veel, dit is een prachtige duiklocatie en zeker de moeite waard als je hier een keer op het eiland bent.

Verder kun je hier elke dinsdagavond bij Mambo Beach film kijken op een relax strandbedje, onder de tropische palmbomen, waar obers je drankje komen serveren en je verder helemaal nergens meer om druk hoeft te maken… Tot dat het begon te regenen, na een uur film kregen we een beste regenbui over het hoofd die maar niet op hield, we besloten helaas maar naar huis te keren, volgende week wellicht beter. Deze regenbui was slechts een voorproefje op wat nog komen ging de volgende dag.

De volgende dag moest ik gewoon werken op de duikschool en begon het tegen de middag erg hard te regenen en te onweren. Zo hard dat Curaçao voor de hele maand weer genoeg neerslag heeft gehad. Straten stonden blank met 50+ cm water, auto’s liepen vast, wegen werden afgesloten, het was een drama, alhoewel ik daardoor wel een pauze van ruim 2 uur had omdat we op de duikschool even geen gebruik konden maken van de computers… Dit soort buien schijnen niet vaak voor te komen op Curaçao maar de volgende avond was het alweer raak, we zouden eigenlijk naar een strandfeest gaan, maar wederom was het weer de spelbreker, weer stonden alle straten blank, muren begonnen te trillen, autoalarmen sloegen in van het heftige onweer. Gelukkig komt er na regen altijd weer zonneschijn. :)

Afgelopen zaterdag organiseerde Wereldstage een feest voor alle studenten van het eiland die met Wereldstage hier gekomen zijn, we gingen met z’n alle naar Porto Marie om dat het Amstel Bright Welcomes Party te vieren, op een van de populairdere stranden van Curaçao met een DJ in petto en voor ons een heerlijke BBQ. Dit was tot nu toe toch wel het beste feest wat ik hier tot nu toe meegemaakt heb, om half 2 werden we met de bus naar Porto Marie gebracht waar we onderweg nog flamingo’s tegen kwamen. Eenmaal aangekomen kreeg je een Amstel Bright in je hand gedrukt en lag je al gauw in het water met een drijver, zo verliep het de eerste paar uurtjes, tot iedereen voldoende gezopen had, toen kon het echte feest beginnen. Ik ben zelfs nog wezen Salsadansen met een andere studenten, haha, ja dat verwachtte jullie niet hé!
Het feest deed tot 21.00uur, daarna zijn we weer naar Bermuda (geweldige discotheek op loopafstand) geweest en hebben we nog doorgetrokken tot 04.00uur.
Van dit soort feestjes worden er nog veel meer gehouden door Wereldstage is ons belooft, zo staat er 31 oktober Klein Curaçao op het programma, google maar! Maar dat wordt echt schitterend!

Dit was weer een enorm leuk weekje voor mij, maar ik besef me nu al wel goed dat ik dit leventje na 20 weken wel gezien heb. Ik mis wel de TV, toch iets dat je verveling kan doden, maar het meeste wat ik mis, is het sporten, het is hier echt veelste warm om iets sportiefs uit te voeren. Dan nog even wat gegevens aan jullie melden, ik gebruik mijn normale mobiel hier niet dus ik heb een ander nummer hier. Deze is +55999 5200180. En mocht je iets willen sturen, You’never know! Mijn adres hier is: Nieuwestraat 14, Punda, Willemstad, Curacao.
Weer bedankt voor het lezen!

Foto’s dit keer kun je vinden op:

Impressiefilm namens Wereldstage van de Amstel Bright Welcomes Party hier:

Blubblub,

• 14 September 2010 - 04:19

Dorien:

Hoi Tim,
    Wat een mooie foto's!
    Bij die jump krijg ik wel een raar gevoel in m'n buik hoor. Wat een lef.
    Tot skypes.

• 14 September 2010 - 06:59

Nick (J!!):

Timmyy!!
    Leuk om weer wat te lezen! Toen ik las dat je minder vaak naar de casino zou gaan dan hier dacht ik dat je dat deed om je moeder gerust te stellen, maar toen las ik dat je daar nog wel als een dolle uitgaat.. hahah!

Veel plezier nog

• 14 September 2010 - 08:50

Nick:

Hej broeder,
    leuk filmpje hoor. Vooral die paar seconden vanaf 2.13 :) Mooie pica's ook. Die zonsondergang helemaal, kerel je hebt het daar goed getroffen. Succes met t 'werk'!
    Nick

• 14 September 2010 - 13:34

Nienke:

Hee Tim!
    Leuk dat je een blog bij houdt. :)
    Jouw stage is toch wel even heel anders dan mijn stage bij Bjorn Borg. Je hebt er in ieder geval veel beter weer bij (ondanks die regenbui)!
    Maar mooi dat het goed bevalt! Kun je bij het bedrijf ook wel beetje leuk werk doen?
    Veel plezier nog!
    Liefs Nienke (& groetjes van Rimko)

• 15 September 2010 - 12:20

Ans,:

Salsa Tim, jammer dat ik dat niet gezien heb! Had je mooi op de Groessense kermis kunnen demonstreren: volgend jaar dan maar.Gewoon eerst ook nog dansles volgen hier, je hebt de smaak te pakken!Regen hebben we hier ook, het lijkt wel herfst hier.Komt bij jullie ook de brandweer hozen?? Bij jou schijnt de prachtige zon: mooie foto's! Daar kan de tv en de sport toch niet tegen op??? Dat je je leuke familie nog niet mist, ha ha ha....Veel plezier en gelukkig niet te veel naar het casino. We zullen aan je denken komend weekend!

• 15 September 2010 - 17:22

Sanne (R):

Haa Timm! Het filmpje en de foto's zien er echt te gek uit! Ondergaande zon, muziek, drankje! Kan niet beter toch! Dans sjans en geniet dat gaat wel lukken!! Wanneer ik weer veels te laat online ben spreek ik je weer, en anders blijf ik natuurlijk je blogs gewoon lezen ben benieuwd! Have fun.. Liefs Sanne!

• 19 September 2010 - 16:15

Youri:

Tmmmie!

Ideaal toch hoef je de zee niet op, om te duiken! Toedels

• 20 September 2010 - 13:19

Kareltje:

Ja hooor daat gaat die op 2.13 aan de salsa:D Die soepele heupen heb je altijd goed verborgen weten te houden moet ik zeggen!

• 26 September 2010 - 13:28

Riky:

Wauw Tim wat een mooi land en zo te lezen geniet je volop. Kun je de foto's die je met de onderwatercamera gemaakt hebt ook op de site zetten? Dan kunnen we ook meegenieten.
    Je hebt nog geen heimwee naar ons zo te lezen of hou je je groot?:)