Mundo Bizarro, Joubert & mijn 'stage'. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu Mundo Bizarro, Joubert & mijn 'stage'. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu

Mundo Bizarro, Joubert & mijn 'stage'.

Door: Tim Rothengatter

Blijf op de hoogte en volg Tim

05 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Bedankt voor alle reacties na mijn vorige blog. Erg leuk dat jullie aan mij denken, ik heb nog niet echt veel contact met jullie kunnen maken via Skype/MSN, dit komt omdat ik erg druk ben mijn stage, ik maak lange dagen en bovendien is het hier 6 uurtjes later, dus wanneer ik terug kom van mijn stage, liggen jullie al te rotten in jullie nest.

Ik ga maar verder waar ik gebleven was, de zware avond van de Mambo Beach kwam erg hard aan bij alle studenten, iedereen lag de volgende dag de hele dag op apengapen. ’s Avonds waren we van plan om vroeg naar bed te gaan, om 22.00uur stonden we op ’t punt naar ons crib te gaan, tot plots de security langs kwam, vertellen dat Balkenende in de Mundo Bizarro aanwezig was(de kroeg naast ons huis), wij waren toch wel nieuwsgierig geworden hierdoor en besloten daarom een biertje te nuttigen in de kroeg. En JAA, hij stond er weer, zo kom je hem dus 2x tegen in 2 dagen tijd.

In de kroeg hebben we kennisgemaakt met Joubert, een Local die ook in Nederland gewoond heeft en buitengewoon goed Nederlands praat en enorm vriendelijk is. Hij is al 3 jaar werknemer bij Mundo en woont ook bij ons op de Patio, dus je loopt hem iedere dag wel tegen het lijf. We waren met z’n vieren in de Mundo, het eerste biertje betaalden we zelf, de 2e kregen we van hem, evenals de 7 die daarop volgden, enorm relaxed. Aan ’t eind van de avond was er ineens een invasie van kakkerlakken in de kroeg, ik stond versteld, want die beesten waren 5cm groot! Hier een daar gingen er wat mensen gillen wat erg hilarisch was, de barvrouw durfde niet meer achter de bar te staan. De Chef-kok stampte al die gore beesten gewoon kapot. Een half uur na sluitingstijd verlieten we de kroeg, op uitnodiging van Joubert om nog bier te gaan nuttigen in Miles, een andere buurtkroeg die nou een ‘half uur’ open zou zijn, dit werd echter nog 2uur langer… Inmiddels heb ik een dikke band met Joubert en drinken we dagelijks een biertje, ook zorgt hij ook voor indirecte aanleveringen van gerechten uit de Mundo en dat allemaal tegen de kostprijs, die moet ik te vriend houden dus.

Naast Joubert, woont hier ook een Freddy in de straat, een man die 24/7 buiten voor zijn huis zit, hij is enorm populair bij de studenten in de straat, mocht je voorraad op zijn en de winkel dicht zijn, kan je bij hem wel een kratje bier inslaan, hij heeft alles op temperatuur al koud staan, daarnaast verkoopt hij ook nog eten en condooms etc. haha.

Dan mijn Stage! Woensdag ben ik begonnen met mijn stage, al gauw kwam ik erachter dat ik echt niet mag klagen, Atlantis Diving is een van de beste duikscholen van het eiland, gewaardeerd met 5-sterren. Ik heb ook nog eens het geluk dat mijn collega ‘Bas’ ook op Nieuwestraat 14 woont, maar dan in een studio, hij heeft een bedrijfsauto en kan elke dag meerijden met hem, wat mij enorm veel kosten scheelt dan wanneer ik met de bus zou moeten gaan.

Ik moet ervoor zorgen dat de duikschool nog meer klanten krijgt, hier moet ik nog wat voor bedenken, maar dat komt later. Mijn stagebegeleider: ‘Ruud’, vindt het de eerste weken veel belangrijker dat ik de duikschool leer kennen. Ik heb deze eerste paar dagen dus de gewone werkzaamheden op de duikschool moeten uitvoeren en ik krijg mijn duikbrevet gratis, hiermee ben ik inmiddels ook al begonnen, je hebt hier onwijs mooie duiklocaties en het water is erg helder en warm.
Onderwater zie je de mooiste dingen en het is een feit: mensen die duiker zijn gelukkiger in het leven, dus bij deze..;)

Op ’t werk hebben we 2 computers en als die in gebruik zijn, waardoor ik mijn werkzaamheden niet kan doen, mag ik mee met duiken, nou, mooier kan het niet denk ik zo! Ik werk 5 dagen per week, 4 doordeweeks, eenmaal in het weekend. De eerste drie weekenden wordt er namens de duikschool een gratis introductieduik georganiseerd voor studenten op ’t eiland, de animo is enorm, ik ga ook
bij elke introductieduik om foto’s te maken met de onderwatercamera wat erg leuk speelgoed is. De duikschool bestaat uit zo’n 10 personen, Jan en Ingrid (eigenaars), Ruud mijn stagebegeleider en tevens instructeur/manager. Erik, mooie kerel, zit echter alleen maar achter ’t desk. En dan nog 3 Fulltime duikinstructeurs: Bas(22), Yves(26) & Yannick(22), en daarnaast nog wat flexibele part-timers Erg leuke gasten allemaal, ik ga vooral veel om met de instructeurs en ga ook vaak stappen met hun.
En dan ben ik nog één collega vergeten! Sepp, een papagaai, hij kan praten! Super vet, krijgt dan ook erg veel aandacht. Mijn werktijden zijn van 09.30-17.30uur, maar meestal is rond 17.00uur alles wel done en is het een traditie na je werktijd wat biertjes weg te tikken om zo de dag af te sluiten met z’n allen, altijd wel gezellig, Sepp doet dan ook mee!

Nou dit is mij stage tot dusver, het klinkt mooi waarschijnlijk, het is mooi kan ik je zeggen, ik heb het hier O-Zo-Zwaar… Foto’s kunnen jullie vinden via de link hieronder! Ik heb nog lang niet alle foto’s maar wat ik heb, heb ik voor een deel maar geupload!

http://picasaweb.google.nl/109687652918873078711?authkey=Gv1sRgCJuaqYyH4eXUXg


See you next time!

Blubblub,

  • 05 September 2010 - 17:41

    Jeanine:

    Hee Tim!

    Dat klinkt goed daar! Jammer dat ik de foto's niet kan zien, want je verhalen klinken echt super! Als ik de link open, krijg ik namelijk niks te zien.. Ligt dat aan mij of is er iets niet goed gegaan met die link? Ben namelijk erg benieuwd! :)

    Je hebt al veel vrienden daar, en volgens mij ook een niet al te verkeerde baan ;) dus je komt de tijd vast door! Ben benieuwd naar het volgende verhaal met de nieuwe ontwikkelingen met je stage!

    Besef wel dat je over 2 weken de kermis moet missen he ;) Wel jammer, maar ach dat valt waarschijnlijk in het niet bij alles wat jij daar meemaakt!

    Geniet ervan!

    Liefs xx

  • 05 September 2010 - 18:17

    Harry:

    Tim,
    Een week pas onderweg en in je verslag lijkt het wel of je stage loopt bij Amstel !? Je gaat een zware tijd tegemoet, dat is zeker.
    Heel veel plezier verder.
    Groeten

  • 05 September 2010 - 19:38

    Nick:

    ik hoor het alweer, bier bier bier en nog eens bier! maar wat moet jij het goed voor elkaar hebben zeg!

    ik gun het je hoor;]

    groeten!

  • 05 September 2010 - 19:52

    Herman:

    Tim, ik heb een goedetip,
    de enige manier om meer klandizie te genereren is om meer goed uitziend vrouwelijk personeel in te huren.

    Hou je taai.
    Groeten, familie Vrehe.

  • 05 September 2010 - 21:32

    Sanne:

    Haa Timmie! Super leuk je belevenissen te lezen! Onder die omstandigheden is werken lang niet zo erg he! En die foto’s… TE mooi!!
    Geniet van die mooie tijd daar!! Liefs Sanne

  • 06 September 2010 - 10:07

    Peter:

    Heey Timmy!

    Leuk om te horen dat je het zo goed hebt daar! Duikse en ik spreekje!

    Gr. Ump

  • 06 September 2010 - 15:58

    Ans:

    Mooi Tim, dat je het zo naar je zin hebt! Ook al condooms nodig: dan is het helemaal gaaf!! Gezellig zo je werkdag afsluiten, zouden wij ook vaker moeten doen.
    Geniet ervan!!!

  • 06 September 2010 - 16:22

    Ben:

    Tja, ook nog werkrn af en toe. Wellicht kun je gebruik maken van de papagaai om meer klanten te trekken. Denk ( straks ) ook nog aan je stageopdracht anders moet je hem wellicht opnieuw doen en dat zou zonde zijn. Dit weekend je broer werderom verslagen met pit en putt. Veel plezier geniet ervan en de groeten van Loeke.

  • 06 September 2010 - 20:11

    Isabelle:

    Heeeu Tim,
    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. De foto's zien er erg leuk en relaxt uit. Je hebt het goed geregeld voor jezelf! Hahaha goed gedaan! Maak er een top stage van. En ik lees je volgend verhaaltje! Groetjes van je buren!

  • 08 September 2010 - 11:24

    Stefan:

    Timmie!

    Prachtig verhaaltje weer =) Zo te horen wordt het een leuk half jaartje daar! Veel plezier nog en doe kalm aan met de pils he!

    Toedelss

  • 08 September 2010 - 14:54

    Pim:

    Hee Tim!

    Klinkt goed allemaal, zwaar leven heb je daar:P je hebt het mooi voor elkaar! Succes nog en geniet van het bier

    Groetjess

  • 10 September 2010 - 18:35

    Je Tante:

    Timmie, Timmie wat ben jij toch een slimmie.
    Tis wel gaaf daar zo te lezen... je gaat me toch wel missen ?? toch ??

  • 12 September 2010 - 12:28

    Marion En Toon:

    ha die tim.
    het ziet er allemaal geweldig uit.
    volgens ons heb je het daar zo goed dat je niet meer terug wil naar die kou hier.
    neem nog maar een pilsje op onze gezondheid .heel veel groeten van ons twee. doeiiiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Tim

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 15344

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 14 Januari 2011

Stage Atlantis Diving

Landen bezocht: