Bon Bini @ Curacao! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu Bon Bini @ Curacao! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Rothengatter - WaarBenJij.nu

Bon Bini @ Curacao!

Door: Tim Rothengatter

Blijf op de hoogte en volg Tim

30 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon Bini!

Eindelijk mijn eerste verhaal! Tot dusver had ik nog geen internet waardoor jullie van mij nog niets hebben gehoord, maar bij deze kan ik je melden dat ik mij hier uitstekend vermaak & absoluut nog geen spijt heb van mijn buitenlandse stage. Vrijdag vertrok ik vanaf Schiphol naar Curaçao om stage te gaan lopen bij Atlantis Diving, een duikschool. Ik ga geen lesgeven of dergelijk maar ik ga de duikschool op de kaart zetten, ik ben er voor de marketing om ervoor te zorgen dat tourristen & studenten bij de duikschool komen duiken. Wel ben ik van plan mijn duikbrevet te gaan halen op Curaçao, dus heb ik in het vliegtuig mijn neus al door het theorieboek gehaald.

De trans-Atlantische vlucht van 11 uur vliegen naar de Antillen vond ik overigens vreselijk, omdat je gewoon 11 uur opgevouwen voor je uit zit te staren, eten toegediend krijgt waarvan je na een hap genoeg van hebt en geen film of video in het vliegtuig te zien krijgt etc.
Het enige pluspunt was dat ik 2 stoelen voor mij alleen had bemachtigt. Rond 18.00uur ben ik aangekomen op HATO, ’t vliegveld van Curacao. Hier werd ik opgevangen door Wereldstage, het bemiddelingsbureau waar ik mijn stageplek aan heb te danken. De eerste avond hadden zij een BBQ georganiseerd voor alle studenten die deze dag aankwamen, dat waren circa 60 studenten.
Je leerde kennismaken met de andere studenten en ook heb ik kennis gemaakt met het Polar bier en de Amstel Bright wat naar Corona smaakt.

Vervolgens werd ik naar mijn huisvesting gebracht aan de Nieuwestraat waar het grootste gros van alle studenten ook gehuisvestigt is. Mijn kamer beschikt over een kast, een bureau, een wastafel, airco en een steenhard bed. Aangekomen op de studentenkamer was het rond 22.00uur en hadden weinig studenten nog pit om nog te gaan bounchen bij de Partysquad die deze avond Mainact waren bij Mambo Beach, ook ik heb deze kans aan mijn neus voorbij laten gaan… Ons huis heeft een leuk dakterras waar je ’s avonds prima kunt zitten met z’n allen, en hier hadden we dan ook maar voor gekozen.

De eerste nacht heb ik geen oog dicht gedaan maar dat bleek normaal want geen enkele student had dat gedaan, de klamboe zit nog in zijn verpakking want last van muggen heb ik hier nog niet gehad gelukkig. Daarnaast is het zo dat je hier elke dag vroeg wakker rond 7 uur want je wordt gewoon je bed uitgebrand, ’t is hier echt snikheet. Na ’t vroege ontbijt moest ik me om 09.00uur al melden bij Wereldstage om de papieren rond te maken en dergelijke, ook hoorde ik dat ik pas dinsdag hoefde te beginnen met mijn stage, dus heb ik nog een dagje extra vrij. Hierna ben ik met een groepje studenten boodschappen gaan doen in de supermarkt, ze hebben hier gewoon een Albert Heijn, alleen is die supermarkt hier 2 á 3 keer zo duur als in Nederland, waar je jezelf helemaal suf aan betaald, maar je hebt weinig keus want goedkoper vindt je het niet op het tropische eiland.

Vervolgens zijn we gaan bakken en braden op ’t strand van Mambo Beach en geloof me, zelfs ik doe er verstandig aan om me hier goed in te smeren, waar ik dat normaal achterwege laat, want het gaat echt vreselijk hard met mijn huidskleur. Ook had ik mijn snorkel de 1e dag al meegenomen in de hoop wat afgedwaalde botten op te mogen duiken die Joran vd S. hier heeft achtergelaten op de zeebodem, maar die heb ik niet kunnen vinden, wel een hoop mooi visjes waar ik gedurende mijn verblijf nog velen van ga zien, zo ga ik binnenkort ook naar andere stranden omdat hier nog vele mooiere stranden zijn waar je kunt snorkelen, waar je oa. ook schildpadden & zeepaardjes kunt zien.

’s Avonds gingen we voor het eerst stappen met bijna alle studenten die middels Wereldstage hier zitten, in de discotheek moet je wel even opletten dat je niet wordt gezakkenrolled door een of andere tjoller, want als ze hier de kans krijgen om je iets te ontnemen dan doen ze dat gelijk. Je moet hier ook niet alleen over straat gaan want voor dat je het weet wordt je overvallen, zo is bij mijn huisgenoot na 1 dag bijv. al de accu van d’r auto gejat, mooi lullig.

De volgende dag was ik ondanks het stappen rond 07.30uur op, terwijl we pas 03.30uur thuis waren, heel vermoeid was ik niet, de rest van mijn slaap kon ik toch inhalen op ’t stand wat wederom op de planning stond, we zijn weer naar Mambo Beach gegaan, waar ze op zondag happy hours hebben, dus op zondag is Mambo Beach the place to be. Van 17.00-18.00uur organiseerd de Mambo Beach zelf een happyhour(halve prijs) en van 18.00-19.00uur organiseren de naastgelegen buren een happyhour wat ervoor zorgt dat iedereen naar de buren verkast. Wij hadden met 8 studenten een mooie pot gemaakt, maar dit konden we binnen de happy hours niet wegtikken, waardoor we besloten om net voor sluiting van het happy hour de pot maar leeg te maken, hiervoor kregen wij ruim 4 tray’n bier voor terug, daar waren we nog wel een tijdje zoet mee, haha. Ook kwamen we Jan-Peter Balkenende nog tegen, dit zat ook gewoon Polar bier te nippen. Iedereen was rond 22.30uur wel gebroken en we zijn huiswaarts gekeerd, bijna rechtstreeks naar bed.

Groter dan dit is mnijn avontuur nog niet geweest, volgende keer zal ik wat meer vertellen over mijn stage als ik eenmaal begonnen ben. Ik weet niet of het lukt met velen te skypen, omdat internet hier echt een drama is, dan valt ie weer uit & dan doet hij het helemaal niet en hij is nog eens traag ook, maar in in Curaçao zijn ze al gauw tevreden met wat ze hebben. Ik moet dus ook 5 maanden afkicken van het pokeren, aangezien dat niet gaat werken met dat internet hier.

Blub blub,

  • 30 Augustus 2010 - 18:58

    Mariëlle:

    Ha Timmie,
    Dat klinkt al erg goed, alles beter dan die plensbuien hier..
    Geniet ervan & succes morgen met je eerste stagedag!
    Liefs,
    Mariëlle

  • 30 Augustus 2010 - 19:25

    Gijs:

    leuk om ff je eerste indruk van het bounty eiland te horen, veel succes en plezier morgen met je eerste stage, en k hoor wel weer van GR Gijs

  • 30 Augustus 2010 - 19:32

    Nick:

    Mooi verhaal man maar wel zuur van je harde bed!:)

    Ik kijk uit naar de volgende verhalen!

    Nick

  • 30 Augustus 2010 - 20:02

    Die Andere Nick:

    Afkicken van het pokeren, dat gaat nog zwaar worden Timmie. Hoop dat je morgen goed wordt ontvangen op je stageplek en dat het werk je bevalt. De rest moet wel lukken. No doubt bro. Have fun.

  • 30 Augustus 2010 - 20:16

    Marc/Ted:

    Timmie:D

    Leuk om te horen dat je het na je zin hebt:)

    Succes morgen met je 1ste stage dag!

    Geniet ervan,
    Groetjes

  • 30 Augustus 2010 - 21:57

    Jos De Jong:

    wat lees ik nu Timmie, laat jij een feestje schieten??? of bouw je je eigen huize Rothengatter??? haha;)

    blub, blub!

  • 31 Augustus 2010 - 08:40

    Herman:

    Mooi verslag Tim, ik had Jan-Peter gevraagd als marketing object voor je stage-adres, heb je weer een unieke kans voorbij laten gaan om en winstpakker te scoren.
    Succes met alles en we horen wel hoe het verder gaat.
    Gr. Herman.

  • 31 Augustus 2010 - 09:38

    Ans:

    Ha tim,
    goed wat van je te horen!
    Gelukkig niet weggewaaid! Want er kwam een orkaan bij jullie in de buurt (Sint Maarten) langs. Fijn dat je het naar de zin hebt. Lekker warm: hier is het nog steeds erg nat/ Sinds jouw leuke feest is het alleen nog maar harder gaan regenen. De brandweer moest zelfs de Heililandsestraat leegpompen. Dan is jouw temperatuur wel wat beter. Zorg dat je niet verbrandt (als jij zou verbranden, hoe moet het dan met al die andere bleekscheten) en veel plezier. Tot horens. Doei...

  • 31 Augustus 2010 - 14:48

    Riky:

    hoi die Tim
    je moet een dikke portemonnee bij je hebben daar begrijp ik. Ik had een shot gemaakt van JP.
    Veel plezier

  • 31 Augustus 2010 - 16:06

    Gijs:

    van de pony's naar de zeepaardjes(L)

  • 01 September 2010 - 17:50

    Jeanine:

    Hee Tim,

    Dat klinkt allemaal lekker zeg! En de foto's maken me helemaal jaloers! Daar zou ik ook wel willen zitten! Alhoewel het hier langzaam ook weer wat beter begint te worden (eindelijk).
    Hoe is je eerste stagedag gegaan? Al tijd gevonden om zelf ook aan het duiken te gaan? Je plannen klinken in ieder geval leuk! Ben benieuwd naar het volgende verhaal en de rest van de foto's!

    X Jeanine

  • 02 September 2010 - 17:32

    :

    Timmieee! Klinkt allemaal relaxt man, behalve die zakkenrollers en shit dan. Maar die heb je overal denk ik. Hopelijk bevalt je stage ook. Als het goed is ben ik nu ook aangemeld bij de emailalert. Dus zet er snel weer wat op! Ik kijk er naar uit! Groetjes uit Down Under!

  • 03 September 2010 - 18:33

    Marrit:

    Timmieee!! Superleuk verhaaltje joh! Die eerste indrukken maken me goed jaloers... nu al;) Heel veel plezier met je stage!!! En niet te veel feesten he;) XXXX

  • 04 September 2010 - 10:34

    Youri:

    Hee timmie!

    Leuk te lezen dat alles na je zin is! Ik lees dat je toch aan je trekken komt qua paardjes! Gelukkig maar. Die foto's zien er verleidelijk uit. Veel plezier nog en we spreken elkaar weer!

    Toedels

  • 04 September 2010 - 17:09

    Jork:

    toch wel fijn zo'n hard bed. als je dan een grietje hebt zak je er niet snel door heen:D

    nee maar leuk dat het goed gaat succes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Tim

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 15343

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 14 Januari 2011

Stage Atlantis Diving

Landen bezocht: